Olifanten - Reisverslag uit Wagagourou, Tsjaad van Ron Monique Myrthe Lotte & Jesse - WaarBenJij.nu Olifanten - Reisverslag uit Wagagourou, Tsjaad van Ron Monique Myrthe Lotte & Jesse - WaarBenJij.nu

Olifanten

Door: Ron

Blijf op de hoogte en volg Ron Monique Myrthe Lotte & Jesse

25 Juli 2014 | Tsjaad, Wagagourou

Burkina faso ligt in het deel van Afrika dat wordt aangeduid als Sahel.EEn bijzonder gebied waar Arabisch -islamitische culturen uit het noorden en Afrikaans -animistische culturen uit het zuiden elkaar ontmoeten. Hier voel je je echt een ontdekkingsreiziger als je in de dorpen en op markten het leven van alledag meemaakt. Burkina is. Bloedheet en straatarm.

In geen enkel land in west Afrika heb je zo een grote kans om olifanten te zien. En dat hebben wij ervaren. Op de weg nAr natuurpark nazinga staken opeens twaalf olifanten de stoffige zandweg over. Vlak voor onze auto. De chauffeur remde en wij bleven wachten. Er waren twee kleine baby olifantjes in de groep. Nadat zij de weg over waren gestoken bleven zij vlak naast de auto staan. Een geweldige ervaring,totdat de leider ons als een bereiding zag. Opeens evenbeeld kabaal en de leider kwam richting de auto gestormd. De chauffeur gaf plankgas en wij hadden nog nooit een Togolees lijkbleek gezien. They are nog game,stamelde hij nog diep onder de indruk. Jesse zei. Oor de grap dat hij de chauffeur niet begreep. Wij zijn helemaal naar west Afrika gekomen om olifanten te zien en als zij naar ons toe komen rijdt hij weg. Op het eind van de avond zag de Chauffeur pas de humor hiervan in.

In de namiddag hè ben wij een safari gemaakt. Olifanten. Wratten zwijntjes,bavianen en antilopen en prachtige vogels hebben wij gezien . Daarna lekker gegeten met uitzicht op een meertje waar de olifanten badderen. Het menu bestaat normaal slechts uit taaie kip of taai schaap met cola of fanta. Wij sliepen in een Afrikaans hutje. In de ochtend stond een grote olifant bij de buren voor de deur. Een aparte ervaring. Het afrikagevoel is hier compleet .

Daar hier geen computer voorhanden is worden de verhalen op de telefoon getypt. Sorry voor de tikfouten.

• 25 Juli 2014 - 08:10

Trudi:

zo Dat is eng als je een mannetjes olifant op je af ziet komen. Hier in de dierentuin lijken ze zo lief en aaibaar! maar wat een ervaring weer jongens. Wat zien en beleven jullie toch veel!! van prachtige uitzichten, dieren, naar een taai stukje vlees en een olifant die je goedemorgen komt wensen. Hier kan je bij de boer een koe voor je tent aantreffen, waar de meesten al van zouden schrikken, dus moet je nagaan wat een olifant teweeg brengt. de typfouten zijn je vergeven!! :)
    groetjes Trudi en Dick

• 25 Juli 2014 - 23:19

Matalieus:

Leuk om te lezen dat jullie het goed naar jullie zin hebben,
    Kijk goed uit met de krokodillen !

Groetjes,

• 01 Augustus 2014 - 21:30

Nicole V Gent:

Pfff ik zou 7 kleuren....... Met de olifanten en een chauffeur die zo zou reageren
    Liefs Nicole

Verslag uit: Tsjaad, Wagagourou

Kenia wordt Ghana en Burkina Faso

05 Augustus 2014

Gelukkig toch niet te voorbarig.

04 Augustus 2014

Tot slot

02 Augustus 2014

Strand

01 Augustus 2014

Avontuur en harde werkelijkheid gaan hand in hand

01 Augustus 2014

Wil je met me trouwen?
Ron Monique Myrthe Lotte & Jesse

Beleef je droom, het leven is te kort om dat niet te doen! Kenia, het land met een rijke cultuur en een ongeëvenaarde natuur, stond al geruime tijd op ons "vakantie-verlanglijstje". Dit jaar zouden wij deze bakermat van de mensheid en van de safari gaan bezoeken. Het liep echter anders dan verwacht. Zoals een ieder weet hebben leden leden van de Somalische terroristische organisatie Al-Shabaab in september 2013 een aanslag gepleegd op het Westgate- winkelcentrum in Nairobi. In de eerste maanden van 2014 zijn er in met name Nairobi en Mombasa verschillende terroristische aanslagen en pogingen daartoe geweest. Hierbij zijn vele doden en gewonden gevallen. Onlangs is er aan de kust wederom een groot aantal aanslagen gepleegd. Gezien de gevaarlijke en gewelddadige situatie hebben wij besloten om niet naar Kenia te gaan. Wij zullen dit jaar wederom naar Ghana gaan (waar wij vorig jaar ook geweest zijn) en daarnaast zullen wij het prachtige, nog onbekende Burkina Faso bezoeken. Burkina Faso (= land van de oprechte mensen) is een republiek in West-Afrika. Het land grenst aan Benin, Ivoorkust, Ghana, Mali, Niger en Togo. De hoofdstad is Ouagadougou.Wij hopen wederom veel in contact te komen met de vriendelijke bevolking, en kennis te maken met hun land, cultuur en overweldigende natuur. Naast het ontdekken van swingende steden zoals Bobo- Dioulasso en de hoofdstad Ouagadougou- met levendige markten, zullen wij weer veel gaan wandelen en fietsen door de natuur, beklimmen wij imposante rotsformaties en bezoeken en overnachten wij in kleine dorpjes waar de tijd heeft stil gestaan. Ook zal een bezoek aan de natuurparken niet ontbreken. Burkina Faso is nog steeds een van de armste landen ter wereld. De bevolking is grotendeels analfabeet. Toch lijkt ons een bezoek aan Burkina Faso meer dan de moeite waard! Veel tradities zijn bewaard gebleven, vrouwen lopen bijvoorbeeld nog steeds in kleurrijke kledij (de Vliscostoffen die speciaal voor de Afrikaanse markt gemaakt worden komen overigens uit Helmond!)en het traditionele handwerk is bewaard gebleven. Men leeft nog dicht bij de natuur, zeker op het platteland waar de meeste dorpen nog niet zijn aangesloten op het electriciteitsnetwerk. Men staat op met de zon en gaat weer vroeg naar bed. Het toerisme is in Burkina Faso nog niet erg ontwikkeld, dat betekent dat voor veel kinderen met name in de dorpen elke 'nasara' (blanke) het bekijken waard zal zijn. Ghana Eigenlijk heeft Ghana weinig introductie nodig. Wij zijn daar vorig jaar al geweest en hebben daar uitvoerig verslag van gedaan. Maar er is gelukkig nog veel meer te zien, Lake Bosumtwe, gelegen in een prachtige omgeving, apendorp Baobeng Fiema, gelegen in de middle of nowhere, waar de apen met de lokale bevolking in harmonie leven, de Wli- waterval en natuurlijk de vele kleine plaatsjes met de kleurrijke markten. Groot verschil met de overige landen: Ghana is een Engelse kolonie geweest, de sfeer is toch anders en het hele land is booming.

Actief sinds 29 Juni 2014